RSS feed

Έρευνα σε σχολεία της Αττικής για τον «εθισμό» στο Διαδίκτυο

Γιατροί συμβουλεύουν

Δημοσίευση: 16 Ιαν. 08
Δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των επιστημόνων για το κατά πόσο υπάρχει πραγματικός εθισμός στο Διαδίκτυο

Δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των επιστημόνων για το κατά πόσο υπάρχει πραγματικός εθισμός στο ΔιαδίκτυοAssociated Press

Αθήνα: Σήμα κινδύνου για την υπερβολική χρήση του Διαδικτύου από έφηβους εκπέμπουν καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών που πραγματοποίησαν σχετική έρευνα σε σχολεία της Αττικής.

Ενημερώνοντας την επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, που ασχολήθηκε με το θέμα «νοσηλεία νέων με εξάρτηση από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές», οι καθηγητές παρουσίασαν έρευνα σύμφωνα με την οποία, το 1% των εφήβων παρουσιάζει εθισμό στο Διαδίκτυο, ενώ το 20% ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου για κατάχρηση του Διαδικτύου.

Αν και δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των επιστημόνων για το κατά πόσο υπάρχει πραγματικός «εθισμός» στο Διαδίκτυο, οι ερευνητές όρισαν ως εθισμό τη χρήση του Internet για πάνω από 5 ώρες ημερησίως.

«Η χρήση του Διαδικτύου περισσότερο από 10 ώρες εβδομαδιαίως θέτει σε κίνδυνο το παιδί για εθισμό, για αυτό και δεν πρέπει να ασχολείται πάνω δύο ώρες ημερησίως», είπε η Αρτεμη Τσίτσικα, επιστημονική υπεύθυνη Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού».

Όπως ανέφερε η κ. Τσίτσικα και ο διευθυντής της Μονάδας Δημήτρης Καρατζαφέτης, τα στοιχεία δείχνουν ακόμα ότι το 4% των παιδιών έχουν δεχθεί παρενόχληση μέσω του Διαδικτύου.

Σε γενικές γραμμές τα αγόρια φαίνεται ότι προτιμούν τα παιχνίδια με βίαιους χαρακτήρες, ενώ τα κορίτσια ασχολούνται κυρίως με ψώνια και δωμάτια συζήτησης.

Τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας έχουν επισκεφθεί μέχρι σήμερα 20 παιδιά με συμπτώματα εθισμού στο Διαδίκτυο, τα οποία ζουν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, σε μονογονεϊκές οικογένειες με χαμηλό κοινωνικοοικονομικό προφίλ.

Όσο αφορά τους λόγους που κάνουν έναν έφηβο να παθιάζεται με το Διαδίκτυο, οι ερευνητές επιρρίπτουν ευθύνες στις οικογένειες που δεν προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες για εκτόνωση της ενεργητικότητάς τους.

Καλό (2 ψήφοι)

12345

ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Κανένα σχόλιο μέχρι στιγμής   ( Γράψτε το δικό σας )

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΘΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Η Ινδία επιβάλλει μορατόριουμ στις «μεταλλαγμένες» καλλιέργειες χτές | 20:32
Έρευνα για πυρηνικά απόβλητα στη Μεσόγειο ζητούν οργανώσεις και φορείς χτές | 18:01
Υπερδιπλασιάστηκαν το 2009 οι καταγγελίες για παράνομο περιεχόμενο στο Internet χτές | 17:31
Ο καπνός του τσιγάρου «βλάπτει ακόμα και εξ επαφής» χτές | 17:01
«Μύθος» τα συμπληρώματα πρωτεΐνης για το γυμναστήριο χτές | 16:05
Νέο λογότυπο για τα ευρωπαϊκά βιολογικά προϊόντα Δευτέρα 19:31
Αδειοδότηση των γενετικά τροποποιημένων καλλιεργειών σχεδιάζει η Κομισιόν Δευτέρα 19:01
Διακοπές στο βουνό, νέα πρόταση για εύκολο αδυνάτισμα Δευτέρα 18:31
Αίρεται ο χαρακτηρισμός του Ασωπού ως αγωγού αποβλήτων Δευτέρα 17:01
Ύπουλες γενετικές ποικιλομορφίες «επιταχύνουν τη βιολογική γήρανση» Δευτέρα 16:05
Έφοδος της κινεζικής αστυνομίας σε δίκτυο εκπαίδευσης χάκερ Δευτέρα 15:31